Esélyegyenlőség

2004. januártól veszünk részt integrációs pedagógiai program megvalósításában. A programba a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók kerülhetnek be, akik megfelelnek a törvényben foglalt feltételeknek. Azok a gyerekek, akiknek az otthoni mikrokörnyezet kevesebb lehetőséget nyújt képességeik kibontakoztatásához, és szükségük van az előítéletek csökkentésére, megszüntetésére alkalmas környezet (együttműködő, elfogadó) kiépítésére, továbbtanulási esélyeik kiegyenlítésére, melyeknek a színtere az iskola lehet. Vannak közöttük tehetséggondozásban részesülők és felzárkóztatásra szorulók egyaránt. A megvalósítás keretében heti rendszerességgel mentortanárok foglalkoznak a gyerekekkel. Tanulmányi munka mellett szociális és kulturális hátrányaik enyhítése is fontos megoldandó feladat. A nevelők fejlesztési tervet készítenek a programban részt vevőkről, ez alapján végzik fejlesztő munkájukat, melyről háromhavonta értékelést készítenek a szülők bevonásával.
Pályázaton nyert pénzből tudjuk megvalósítani anyagi támogatásukat. Ruházatuk felfrissítését és tanszereik megvásárlását támogatjuk ebből a keretből. A tanulók évente több alkalommal színházba mehetnek, filharmóniai előadásokon, könyvtári, múzeumi rendezvényeken vehetnek részt. Szocializációs téren a pedagógusok egyénre szabott módszerek, eszközök ismereteivel és azok alkalmazásával a gyerekek társas kapcsolatait, egymást segítő közösségeit, kommunikációját fejlesztik.
Pedagógiai programunk része IPR programunk is, melyben jó gyakorlatként átvehető mini projekteket dolgoztunk ki néhány, a tanítást-tanulást segítő és értékelő eszközrendszer elemeiből. Munkánk eredményességét esélyegyenlőségi folyamatszabályunkban megfogalmazott indikátorok megvalósulásával mérjük, illetve ez alapján határozzuk meg további feladatainkat.

back to top
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support